Home > Hotellerie > Restel: 200.000 hotels in de beddenbank

Restel: 200.000 hotels in de beddenbank

Met 200.000 hotels in haar beddenbank en met Amadeus als ondersteunende GDS profileert het Spaanse Restel zich steeds sterker op de Belgisch-Luxemburgse B2B markt.

Wat is de huidige marktpositionering van Restel, zo vroegen we aan Romain Helvétius, Sales Director Benelux.

“Het is onze intentie om duurzame B2B partnerships uit te bouwen op de Belgisch-Luxemburgse reisagentenmarkt, zo stelt hij. Dit willen we realiseren door onze partners op lange termijn bij te staan en hen een constante competiviteit en een realistische transparantie aan te bieden. Op die manier kunnen we ook een vertrouwensband opbouwen én behouden met onze partners. Het staat voor zich dat deze strategie wellicht het meeste tijd in beslag neemt en tegelijkertijd ook de moeilijkste is, maar het is de enige manier om op een duurzame manier in deze markt aanwezig te kunnen zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom Restel sinds haar oprichting in 1986 een jaarlijkse positieve groeibalans kan voorleggen”.

Welke toegevoegde waarde kan u de reisagentuur aanbieden?

“Onze toegevoegde waarde bestaat erin dat we een unieke mix van hotels en andere accommodaties kunnen aanbieden, aldus Roman Helvétius. Naast een 200 à 217 eigen hotels (waaronder de Hotusa Hotels) hebben we ook een hele reeks geassocieerde hotels en franchise hotels in portfolio. We zijn beslist één van de marktleiders op het vlak van onafhankelijke hotels. Verder hebben we ook een zeer groot aantal partnerships met grote internationale hotelketens. Een extraatje dat we kunnen aanbieden zijn onze lokale agenten, die zich bv. kunnen ontfermen over de transfers.”

Anno 2019 beschikken de meeste bedrijven met beddenbanken louter over de content van “derde partijen”, terwijl wij daarentegen beschikken over een uitgebreide mix van content-mogelijkheden; dàt is dan ook onze échte toegevoegde waarde. Restel biedt dus niet enkel een eenvoudig reservatieplatform maar ook en vooral een echt hotelproduct aan”.

Wie zijn uw belangrijkste partners in het segment van de reisagenten, en wat is uw ambitie op dit vlak?

“Anno 2019 werken we met enkele honderden reisagentschappen in België en met alle reisagentschappen in Luxemburg, en overal zien we een groei. Maar de groei is nog opmerkelijker bij onze netwerk-partners zoals Avitour (nieuw sinds dit jaar), Travelgroup en Connections. We kunnen onze content ook personaliseren voor een touroperator met een eigen systeem. En: we richten ons uitsluitend op de B2B markt, niet op de B2C.”

Wat is uw concept naar de toekomst toe?

“”Onze unieke content past helemaal in de huidige tendens van de “travel designer” die aan zijn klant iets “anders” moet kunnen presenteren. Onze hotel content is dan ook zeer uitgebreid, en gaat van kleine charmehotels tot prestige hotels, hotels met een kwalitatief wellness aanbod, designpareltjes alsook apparthotels met een sterke identiteit. Bij Restel kan je terecht voor een “out of the ordinary” hotelpakket”.

Sinds kort is het Restel aanbod ook beschikbaar via Amadeus, meteen de eerste DGS die met het Spaanse toerismebedrijf, met hoofdzetel in Madrid, een samenwerking opzet. Reisagenten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika kunnen voortaan via Amadeus hotelresevaties uit het Restel aanbod combineren met vluchten en bijkomende services. Dankzij deze samenwerking breidt Amadeus haar hotelaanbod uit met 20%.

“Voor onze prijzenpolitiek baseren we ons op de publieke tarieven van de hotels, en we bieden reisagenten een commissie aan die alvast hoger ligt dan bij de traditional touroperators,” aldus nog Romain Helvétius.

In ons land heeft Restel het vijfsterren Montgomery Hotel Brussels in eigendom. Voor meer info, surf naar www.restel.es

Reizen naar sportwedstrijden

Please turn AdBlock off

Oops... do you have an ad blocker?

We are always busy finding news that will be of value to you, and to cover our costs we feature ads on this website.  Visitors with ad blocking software severely hamper our ability to do good work for both the reader (you) and our suppliers.


Considering that our ads are not invasive, and may at times even be of great interest to you (famtrip notifications, to name but one), we'd really appreciate if you could turn OFF your ad blocker for this domain name.


Thank you.