Home > Hotellerie > Daios Cove, the pride of Crete.
Infinity pool, Daios Cove, Kreta.
Infinity pool, Daios Cove, Kreta.

Daios Cove, the pride of Crete.

Synoniem voor de grootste investering sinds 20 jaar in de Griekse hotellerie, is Daios Cove uitgegroeid tot een topper van de Kretenzische hotellerie. De verleidelijke mix van natuurlijke materialen met een state-of-the-art technologie maken van dit resort een streling voor het oog.

Daios Cove ligt in Agios Nikolaos, wat zowat als het St. Tropez van Kreta wordt beschouwd. Een klein uurtje heb je nodig vanop de luchthaven, maar de professionele limo transfer van Daios Cove, met free wi-fi aan boord, maakt er een comfortabele rit van.

Gelegen in wat als een privé baai oogt, lijkt Daios Cove, door het gebruik van natuurlijke materialen zoals natuursteen, hout en glas, naadloos op te gaan in de omgeving. Enkel de oude ruïnes aan de westzijde van de baai, waar niet mag gebouwd worden, maken dat er geen “horseshoe” resort van gemaakt werd. Het contrast van deze ecologische aanpak (90% van de verlichting is LED-verlichting) in combinatie met een state of the art technologie in de kamers en de publieke ruimten maken van Daios Cove een streling voor het oog.

Daios Cove is het tweede hotel van de groep (een producent van plastic materialen voor de landbouw), naast het in 2014 geopende Daios Luxury Living in Thessaloniki, goed voor 47 suites en gerealiseerd door dezelfde architect die voor Daios Cove tekende.

Daios Cove opende de deuren in 2010, net temidden de financiële crisis, en ging in eerste instantie door het leven als een Gran Melia Hotel.

“Sinds einde 2011 zijn we beginnen werken aan het stand-alone profiel”, aldus general manager Panos Almyrzntis.

Met een investering van €120 miljoen is Daios Cove alvast de grootste investering in het Griekse hotelwezen sinds 20 jaar.

“Er werd 400.000€/kamer geïnvesteerd, en we gaan prat op de grootste gemiddelde kameroppervlakte van de Griekse hotellerie, vervolgt Panos Almyrzntis. Elke kamer oogt dan ook als een junior suite.

Na de jaarlijkse sluiting in november herinvesteren we elk jaar voor 1 miljoen€. Afgelopen winter bv. werden 20 kamers omgebouwd tot premium suites, wat maakt dat we het aantal units van 200 naar 190 hebben gebracht; een operatie die we ook aanstaande winter zullen uitvoeren. Daarnaast zullen we ook nieuwe restaurantformules introduceren. De pool bar wordt omgevormd tot een combi van een bar en een openlucht keuken.

We voeren constant investeringen door, zodat het hotel als nieuw blijft ogen. Vele (luxe)hotels renoveren bij wijze van spreken om de 10 jaar, wij voeren jaarlijks een aantal nieuwigheden door. Het is zoals een luchtvaartmaatschappij die haar Business Class product regelmatig bijschaaft”.

Op welke segmenten wordt er gefocust?

“Laat ons stellen dat we een seizoensgebonden politiek voeren. Tijdens de traditionele vakantiemaanden juli en augustus mikken we uiteraard op families met kinderen. In april-mei en september-oktober mikken we op zakenreizigers en MICE, al is het beslist niet onze bedoeling met grote groepen te werken, eerder op kleinere incentive groepen. Ook senioren en koppels vormen een target.

Groot-Brittannië vormt onze belangrijkste markt, gevolgd door Duitsland, Frankrijk, Rusland en Israël. Nadien volgen Scandinavië en Centraal-Europa.

Echter, we werken niet in functie van bepaalde nationaliteiten, maar we leggen volop de nadruk op onze Kretenzische roots; in de keuken werken we dan ook enkel met Kretenzische producten. Eigenlijk hoeven we niets te importeren; we hebben “alles” hier op het eiland.”

Kan Kreta uitgroeien tot een winterbestemming?

“Het klopt inderdaad dat de maand november één van de “beste” maanden is om te verblijven hier, en ook in december komen er nog temperaturen rond de 20° voor. Door de accumulatie van de hitte tijdens de zomermaanden voelt het zeewater nog bijzonder aangenaam aan in november. Vergeet ook niet dat Kreta klimatologisch Afrikaanse invloeden heeft.

Kreta kàn als winterbestemming, maar dan moeten zowel de overheid als de hoteliers, de airlines en de DMC’s zich gezamenlijk engageren. Daarnaast is het ook een feit dat de meeste Kretenzers zich na het zomerseizoen opnieuw op het cultiveren van landbouwproducten storten. Ook hier zal er dan een mentaliteitswijziging moeten plaatsvinden.”

Reizen naar sportwedstrijden

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

x

Check Also

Corendon is op weg naar 1 miljoen passagiers in 2020

Anno 2018 is Corendon een voorbeeld van hoe je met een blijvend geloof in pakketreizen en verticale integratie een succesrijk ...

Please turn AdBlock off

Oops... do you have an ad blocker?

We are always busy finding news that will be of value to you, and to cover our costs we feature ads on this website.  Visitors with ad blocking software severely hamper our ability to do good work for both the reader (you) and our suppliers.


Considering that our ads are not invasive, and may at times even be of great interest to you (famtrip notifications, to name but one), we'd really appreciate if you could turn OFF your ad blocker for this domain name.


Thank you.