Home > Hotellerie > Crowne Plaza Brussels Airport: nieuwe f&b en event aanpak
Crowne Plaza Brussels Airport 20

Crowne Plaza Brussels Airport: nieuwe f&b en event aanpak

Sinds december vorig jaar opererend als een IHG-managed hotel (voordien was het een franchised IHG-hotel) neemt het Crowne Plaza Brussels Airport een doorstart in de markt van de vorig jaar door de aanslagen getroffen hotels rond Brussels Airport.

“We willen ons ontwikkelen tot een ontmoetingspunt voor de luchthaven en iedereen die ermee verbonden is, en we willen ons ook meer profileren als een business hotel, eerder dan een typisch luchthavenhotel”, aldus Thijs van Schijndel, Food & Beverage Director van het Crowne Plaza Brussels Airport.

Wat steeds opvalt bij het betreden van de lobby van het Crowne Plaza Brussels Airport is het ruimtelijke gevoel dat overheerst, en dan vooral door het atrium en de hoge ramen met zicht op de tuin en de vijver, waar je bij wijze van spreken de eenden en de ganzen kan gaan voederen. Overigens kan je via de tuin richting centrum Zaventem wandelen, en bij uitbreiding zelfs tot aan de luchthaven.

Maar geen nood: het hotel beschikt over een gratis shuttle bus, nog niet zeker ‘s morgens en een laatste retour vanop de luchthaven om 22u50. Niet onbelangrijk: het Crowne Plaza Brussels Airport deelt deze shuttle niet met andere nabijgelegen hotels, zodat er geen nodeloos tijdverlies geleden wordt.

Ook op het vlak van f&b gaat het hotel de innovatieve toer op.

 

“Zowel in het à la carte restaurant als in de afdeling evenementen zullen we vanaf begin 2018 een nieuwe F&B aanpak gaan introduceren”, aldus Thijs van Schijndel.

De eerste concrete stap terzake was het aantrekken, onlangs, van de Spaanse chef Francisco Carrasco (instagram cheffranciscocarrasco), die al op een mooie carrière kan terugblikken, waaronder een jarenlange passage bij het gereputeerde Harrods in Londen.

“In onze benadering leggen we de nadruk op verse producten, en daarnaast gaan we ook de graad van “refinement” in onze bereidingen verhogen, zo stelt hij. Het hotel moet ook opnieuw een culinaire trekpleister worden, ook voor externen die hier niet overnachten”

“Er komen meer lichte snacks op het barmenu, aldus Francisco Carrasco, en ook beer & foodpairing staat op het programma, met een Spaanse touch, knipoogt hij. Verder willen we ook inspelen op de groeiende vraag naar gin-tonics; het aantal verkrijgbare ginsoorten in onze bar zal dan ook worden opgevoerd”.

Tevens introduceert het hotel een afterwork concept op donderdagavond (één keer per maand); dan zal er ook een DJ aanwezig zijn van 17 tot 21u.

Eén van de troeven van het hotel is het ruime terras, goed voor 160 personen en met zicht op een vijver en rustgevend groen.“We maken van het terras een plek waar we het gehele jaar door onze gasten kunnen ontvangen, ook in het winterseizoen”, aldus Thijs van Schijndel.

En er staat nog meer op stapel, want vanaf half november wordt het startsein gegeven voor het organiseren van evenementen met een feestelijke touch.

Op het terras zal er een Winter Wonderland gecreeërd worden door middel van een volledig uitgerust feestpaleis waar men zich in een volledig andere wereld waant. Hier biedt het hotel een volledige avond aan inclusief 30 minuten cocktail, 3-gangendiner inclusief dranken en 2 uur open bar. Een eigen playlist behoort tot de mogelijkheden. Om het plaatje compleet te maken zal er een mini kerstmarkt gecreeërd worden door middel van chalets, glühwein en pretzels incluis.

Wie een glamoureus tintje prefereert, kan opteren voor de ballroom van 396m², volledig in Great Gatsby thema en inclusief een welkomstcocktail, een 3-gangendiner inclusief dranken, 2 uur open bar én een DJ.

Er zijn verschillende upgrades beschikbaar voor zowel het menu, de dranken alsook de entertainment. Denk hierbij aan een Gin & Tonic bar, een ijssculptuur, een extra uur DJ, een fotobox, live saxofonist of jazz zanger etc.

Voor meer informatie of de brochure, mail naar [email protected] of hou de Facebook pagina van het hotel in de gaten voor meer exclusieve sneak previews.

Carlson Rezidor Hotel Group

Please turn AdBlock off

Oops... do you have an ad blocker?

We are always busy finding news that will be of value to you, and to cover our costs we feature ads on this website.  Visitors with ad blocking software severely hamper our ability to do good work for both the reader (you) and our suppliers.


Considering that our ads are not invasive, and may at times even be of great interest to you (famtrip notifications, to name but one), we'd really appreciate if you could turn OFF your ad blocker for this domain name.


Thank you.