Home > Airlines > Condor lanceert Rail & Fly ook vanuit Brussel en Luik
Condor Boeing 767-300
Condor Boeing 767-300

Condor lanceert Rail & Fly ook vanuit Brussel en Luik

Nadat het systeem reeds in voege was in Duitsland, lanceerde Condor Airlines onlangs het Rail & Fly product nu ook in ons land. Passagiers kunnen voortaan op basis van 1 ticket met de Deutsche Bahn vanuit Brussel-Zuid en Luik Guillemins naar Frankfurt sporen, waar ze dan aansluiten op hun vlucht. Het Rail & Fly product is geldig voor alle bestemmingen van Condor.

Condor Airlines, één van de vier luchtvaartmaatsschappijen binnen de Thomas Cook Airlines Group en onlangs haar zestigste verjaardag vierend, vliegt jaarlijks ongeveer 7 miljoen passagiers naar 75 bestemmingen wereldwijd.

Voor haar long haul programma beschikt de maatschappij over 16 exemplaren van de B767-300ER en 13 exemplaren van de B757-300.

Afhankelijk van de route, het seizoen en de vraag zijn er aan boord van de B767-300ER, waarvan het interieur in 2015 gerenoveerd werd, 18 of 30 Business Class seats, alsook 35 seats in de Premium Class. Tevens zijn er XL-seats met extra beenruimte boekbaar. Elke seat is tevens uitgerust met een personal monitor.

Met het aanbieden van een traditionele Business Class differentieert Condor zich van andere leisure airlines zoals een TUI Fly, dat weliswaar rechtstreeks vanuit Brussel een aantal long haul bestemmingen aanvliegt maar geen Business Class product aanbiedt. Overigens is Condor ook lid van het Miles & More frequent flyer programma.

Passagiers in Economy Class krijgen tijdens een long haul vlucht 2 maaltijden tijdens de vlucht, niet-alcoholische dranken inbegrepen. Alcohol (vanaf 3€) en snacks (vanaf 1.50€) zijn betalend, en tot 24 uur voor vertrek kan er ook, mits een toeslag, een premium of speciaal menu besteld worden. Passagiers in Premium Class ontvangen gratis alcohol tijdens de maaltijden, en tijdens de ganse vlucht is er een selectie aan snacks beschikbaar. Passagiers in Business Class ontvangen een gourmet menu, met een keuze uit 3 hoofdgerechten en een ruim aanbod aan verschillende kazen. Er is ook een aparte desserten en digestieven kaart.

De B757-300 wordt voornamelijk ingezet op de short en medium haul (Europa en Noord-Afrika), naast de A320 (9 exemplaren in de vloot) en de A321 (7 exemplaren). Tijdens het winterseizoen bedient dit toesteltype ook langere routes, waaronder Dubai. Aan boord zijn er ook maximum 26 seats in de Premium Class.

Condor opereert voornamelijk vanuit Frankfurt, maar verdubbelde de afgelopen tijd het aanbod vanuit München met 50%. Overigens maakt Münich Airport werk van een derde runway, waardoor de huidige capaciteit (90 bewegingen per uur) verder opgedreven kan worden.

Nieuwe long haul bestemmingen voor het huidige winterseizoen bij Condor zijn Fort-de-France en St. Lucia vanuit Frankfurt, en Barbados, Tobago, Santo Domingo en San José vanuit München. Voor het komende zomerseizoen staan New Orleans, Pittsburgh en San Diego, alle vanuit Frankfurt, op het programma. Op de short haul wordt vooral de capaciteit richting Italië opgedreven.

Carlson Rezidor Hotel Group

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Please turn AdBlock off

Oops... do you have an ad blocker?

We are always busy finding news that will be of value to you, and to cover our costs we feature ads on this website.  Visitors with ad blocking software severely hamper our ability to do good work for both the reader (you) and our suppliers.


Considering that our ads are not invasive, and may at times even be of great interest to you (famtrip notifications, to name but one), we'd really appreciate if you could turn OFF your ad blocker for this domain name.


Thank you.