Home > Airlines > Cathay Pacific met A-350 naar Hong Kong
Cathay Pacific A350-900
Cathay Pacific A350-900

Cathay Pacific met A-350 naar Hong Kong

Cathay Pacific vliegt sinds september 2015 vanuit Düsseldorf naar Hong Kong, in eerste instantie met een B777-300ER maar sinds kort met een A350-900. De route werd ook snel opgevoerd van drie naar vier vluchten per week.

Düsseldorf Airport is met eigen wagen goed bereikbaar vanuit Vlaanderen. De troeven van de luchthaven zijn de relatief voordelige parkeertarieven, alsook de kleinschaligheid. Rijen bij de incheckbalie of voor de veiligheidscontrole zijn er een zeldzaamheid.

“Nog niet al onze klanten en (zaken)reisagenten zijn op de hoogte van de mogelijkheden die een vertrek vanaf Düsseldorf Airport biedt, stelt Marco van Naarden, Sales & Marketing Manager Benelux. Daarom trekt Anke de Prins, sales verantwoordelijke voor België en Luxemburg bij Cathay Pacific, het land in om de voordelen en opties te belichten. Voor de meeste passagiers is Hong Kong de eindbestemming, maar we bieden ook goede doorverbindingen aan naar bestemmingen zoals China, Vietnam, Indonesië en Australië.”

De Airbus A350-900 die Cathay Pacific op Düsseldorf inzet is het nieuwste paradepaardje van de luchtvaartmaatschappij, die er in totaal 48 van heeft besteld. Het zuinige toestel biedt plaats aan 280 passagiers, waarvan 38 in Business, 28 in Premium Economy en 214 in Economy Class.

“Dat zijn er zestig minder dan in de Boeing 777-300ER op Schiphol, vandaar dat de A350-900 voorlopig alleen op Düsseldorf en een aantal andere bestemmingen in Europa blijft vliegen, aldus Marco van Naarden. De verwachting is dat te zijner tijd de grotere A350-1000 wél een passende opvolger is voor de Boeing 777. Aan boord hebben we alvast een goede mix van een corporate en een leisure cliënteel. Overigens beschikken we over één van de jongste vloten ter wereld; de A340 en B747 toestellen zijn allen uitgefaseerd ondertussen.”

Passagiers in de goedkoopste klasse van de A350 ervaren een 3-3-3 stoelindeling en hebben een eigen TV-scherm, stopcontact en USB-poort. De hoofdsteunen zijn ook méér verstelbaar geplaatst.

” Onze Economy Class is alvast heel comfortabel, aldus Marco van Naarden. In de aparte Premium Economy cabine staan ruimere stoelen, die meer beenruimte bieden en verder achterover kunnen. Daarnaast mogen passagiers in deze klasse een maaltijd kiezen uit het Business Class-menu. De Business Class zelf biedt luxe stoelen die volledig plat kunnen en daardoor worden omgetoverd tot een ligbed van ruim twee meter lang. Ik durf te stellen dat we hier met een state of the art product op de markt komen.”

Bedrijven die een corporate contract hebben bij Cathay Pacific, mogen zelf bepalen of vanaf Brussel, Schiphol of Düsseldorf gereisd wordt. De limo service die Cathay Pacific aanbiedt aan corporate contract klanten vanuit België naar de luchthavens van Amsterdam en Parijs, geldt voortaan ook voor Düsseldorf Airport.

“De combinatie kan gemaakt worden binnen de contractafspraak, aldus Marco Van Naarden. Daardoor hebben zakenreizigers flexibiliteit. We focussen daarbij vooral op het hogere corporate segment.”

Welke nieuwigheden en/of productvernieuwingen heeft Cathay Pacific in petto voor de Belgische markt?

“We gaan de limo service ook aanbieden voor alle First Class klanten vanaf eender welk Belgisch adres die vertrekken vanuit de luchthaven Parijs CDG, en dit ongeacht het type tarief (promotie, public of corporate fare enz.), aldus Marco van Naarden. Sinds 26 april bieden we ook 2 dagelijkse vertrekken aan vanuit Brussel onder de vorm van een codeshare vlucht operatie, waardoor we zowel een aansluiting garanderen met onze Frankfurt-Hong Kong service als onze Zürich-Hong Kong service. Deze extra air feeder komt bovenop de reeds bestaande Brussel-London Heathrow uitgevoerd door British Airways, waardoor we perfecte aansluitingen garanderen op onze 5-dagelijkse vluchten tussen London-Heathrow en Hong Kong.

Momenteel bieden we ook de mogelijkheid van een “Rail&Fly” product aan tussen België en Amsterdam met de Internationale NMBS/NS trein. In het Cathay Pacific ticket met vertrek vanuit Brussel-Zuid of Antwerpen Centraal wordt er een segment ingesloten via de service van 9B Access Rail .

En “last but not least” bieden we sinds 17 juli passagiers op onze Amsterdam-Hong Kong vlucht de mogelijkheid om, mits “bidding”, een upgrade te bekomen naar de eerstvolgende cabine. Het gaat om een geselecteerd aantal vluchten, toegankelijk voor passagiers in het bezit van een Economy Class of een Premium Economy Class fare”.

Klik op deze link voor meer details over dit upgrade aanbod, of contacteer Anke de Prins (anke_de_prins[at]cathaypacific[dot]com)

Carlson Rezidor Hotel Group

Please turn AdBlock off

Oops... do you have an ad blocker?

We are always busy finding news that will be of value to you, and to cover our costs we feature ads on this website.  Visitors with ad blocking software severely hamper our ability to do good work for both the reader (you) and our suppliers.


Considering that our ads are not invasive, and may at times even be of great interest to you (famtrip notifications, to name but one), we'd really appreciate if you could turn OFF your ad blocker for this domain name.


Thank you.